Diskuse serverů poskytující tyto hry online: mariáš, scrabble, deskové a karetní hry

-- Uložené sehrávky --

Toto téma slouží ke komentování Uložených sehrávek.

kdopříspěvek
jeliman 15.8.2018 10:29
[17212]: žádnou podstatnou chybu?Fridrich chybně namaže kytku rudou,když bylo jasné,že ji musí uhrát a asi se na ni bude mazat,bronson vám dá šanci uhrát dalších deset,jenže obrana tím pohrdne a z kila vyrobí 110....Mimoňův flek na 40,no to bych mu prominul,bylo to lákavé :-)
cmelak 14.8.2018 21:16
[17212]: tuty, boty
cmelak 14.8.2018 21:15
[17212]: 17212 flek, ré, boty, tuty, tato hra spoluhráče rozhádala, ale asi nikdo neudělal podstatnou chybu, hra byla předem vyhraná.
jakr 7.8.2018 15:00
[17114]:
macjandc 5.8.2018 22:12
[17148]: a s trumfovým hlasem raději ani na hru ne!
macjandc 5.8.2018 22:10
[17148]: když jsi mimoň, nedáš na 7
JOSEF2 31.7.2018 16:10
[17186]: Tak tohle nikdy nepochopím. Já dám flek na dvojky a nedám na kilo, asi jsem k tomu přece měl nějaký důvod, ne Bédo?...

Dedabeda to dorazí na kilo... OK, měls chuť, to ještě pochopím. Ale proč si dáváš i TUTTI??? K tomu přece nemáš sebemenší důvod. Já neflekoval sto, ty nevíš nic o sloze, ale flekuješ, jak kdyby měli zejtra zrušit pivovary... :-)
JOSEF2 16.7.2018 17:20
[17129]: Tady je škoda, že se RAC nezamyslí...
Má 3 trumfy s esem a výnos.
Jeho spoluhráč dá FLEK, aktér si nedá RE.
Co asi musí mít aktér na ruce?
Proč dával spoluobránce FLEK?
Asi bude nejlepší vytrumfovat, ne?
Po dobrání v druhém štychu se to přímo nabízí... :-)
Škoda, snad příště...

BigJoe 15.7.2018 13:50
[17164]: Vyhrané kilo proti čtyřem trumfům s oběma ostrejma v jedné ruce, tak to můžu :-) V tomto případě je obrana holt bez možnosti druhého námazu. Tak, co se dá dělat že :-)
Grisa 9.7.2018 9:44
[17070]: To je mozna nejvic, co jsem kdy platil za cervene kilo s flekem bez re :-)) Kdybych to hral na ctyrku, musela by obrana totiz udelat 160 a to z matematickeho hlediska jiz nejde :-)) Na vynose bych se jinak jeste otocil, takhle jsem chvili vahal a nechal to byt :-)))
Grisa 9.7.2018 9:40
[17142]: Joe,obecne je dulezite rozlozeni karet neboli sloha. U tohoto prikladu vsak za normalni sehravky vyhrat nemuzes. Vynos malou cervenou i treba trumfem hned prohravas..
BigJoe 7.7.2018 12:50
[17142]: Zdarec mariášníci, přehrál jsem si to ve více variantách. Z mého pohledu je důležité perfektní rozložení všech barev, jak trumfů tak kulí a především zelených a taky fakt, že forhont nemá co mazat. Dle mého se mi povedlo dobře zahodit, i když nebylo příliš o čem přemýšlet. Potenciální výnos forhonta malou kulí pomíjím, při této sloze podle mě nemá žádný význam. Zdá se, že vítězství obrany je možné pouze výnosem malé červené:

1) Výnos malou červenou alias „normální“ výnos od červených:

1. M: Č osm F: Č filek BJ: Č eso
2. BJ: Z filek M: Z král F: Z eso
3. F: Č spodek BJ: Ž spodek - 1. tr. M: Č král
4. BJ: Z deset M: Z osm F: Z spodek
5. BJ: Z devět M: Ž sedm - 2. tr. F: Ž osm - 3. tr.
6. F: Ž eso - 4. tr. BJ: Ž filek - 5. tr., M: Ž devět - 6. tr.
7. F: Ž deset - 7. tr. BJ: Ž král - 8. tr. M: K král
8. F: Č deset BJ: Z sedm M: Č devět

Aktér dohraje na kule a má 90, obrana má 4 desítky (obě ostré trumfové, Z eso, Č deset) a vyhrává.

2) Výnos malou zelenou:

1. M: Z osm F: Z spodek BJ: Z deset
2. BJ: Z filek M: Z král F: Z eso
3. F: Č filek BJ: Č eso M: Č král
4. BJ: Z sedm M: Ž sedm - 1. tr. F: Ž osm - 2. tr.
5. F: Č spodek BJ: Ž spodek - 3. tr. M: Č devět
6. BJ: Z devět M: Ž devět - 4. tr. F: Ž eso - 5. tr.
7. F: Ž deset - 6. tr. BJ: Ž filek - 7. tr. M: Č osm

Vynese-li Fero33 červenou X, aktér zabije trumfem, vynese-li kule, aktér dohrává na kule a poslední trumf nakonec. Aktér má 100, obrana má 3 desítky (obě ostré trumfové, Z eso) a prohrává.

3) Výnos malým trumfem:

1. M: Ž sedm - 1. tr. F: Ž osm - 2. tr. BJ: Ž spodek - 3. tr.
2. BJ: Z filek M: Z král F: Z eso
3. F: Č filek B: Č eso M: Č král
4. BJ: Z deset M: Z osm F: Z spodek
5. BJ: Z devět M: Ž devět - 4. tr. F: Ž eso - 5. tr.

1. varianta:

Bouchnutí trumfovou X obraně nepomůže, neboť spoluhráč v obraně nemá co mazat, v dalším štychu dá aktér na červeného spodka poslední trumf a dohraje na zelenou sedm a kule.

2. varianta:

Výnos červeného spodka obraně rovněž nepomůže, aktér zabije předposledním trumfem, vynese zelené, obrana dá poslední trumf a aktér posléze zabije červenou desítku posledním trumfem a dohraje na kule nebo obráceně.

V obou variantách má aktér 100, obrana má 3 desítky (obě ostré trumfové, Z eso) a prohrává.

Budu rád za Vaše vyjádření, nicméně myslím, že to byla velmi zajímavá konkartace se šťastným bodovaným koncem pro mě :-)
Grisa 4.7.2018 16:20
[17133]: Ja tu hru take okomentuju jako flekujici obrance, protoze je to zajimava karta a situace, do ktere se leckdy (obzvlast se mnou :-)) muzete dostat. Nemam ted dostatecny casovy prostor, dostanu se k tomu az ve vecernich hodinach, ale urcite to stoji za komentar.
Gringo
JOSEF2 4.7.2018 15:44
[17133]: Zajímavá hra.
Jestliže dal Gringo (tvůj spoluobránce) FLEK, tak z tvojí karty nemáš jednoznačný výnos, pokud nevíš něco o sloze%

Obecně, když nevím, tak s takovouhle kartou vynesu od 4 červených. Sám máš 2 trumfy s ostrou, Gringo dal zřejmě slohový flek. Nejspíš potřebujete někde něco ustřelit. To lze nejlépe právě výnosem dlouhé barvy. Vynést od dvou prázdných je neštastné. Navíc od 2 žaludů to byl nejhorší možný výnos.

1) Pokud bys věděl něco o sloze, tak výnos od 2 prázdných zelených by byl asi nejlepší možný.
2) Pokud nevíš, tak červený výnos od dlouhé barvy.
3) Je tam i varianta velký trumf a malý trumf, ale to už bys opravdu musel něco vědět.

Gringo se rozčiloval jen proto, že ohlásil 3 poslední hry a tohle byla pro něj třetí od konce% :-)
Ale hned se ti omluvil, bral to sportovně%

Objektivně řečeno, není to pro tebe lehký výnos%
1miras 3.7.2018 22:22
[17133]: Když to Grisa fleknul, bylo mi jasný, že je to bodovačka.... Když jsem vynesl, bylo to v prd... Dostal jsem vynadáno. Prosím zasvěcené o komentář. Děkuji
Filepra 14.6.2018 22:42
[17125]: Jasně, teď si matně vzpomínám, že jsem vynést strkačku nechával snad jako možnost jak vzdát ztracenou hru, ještě před tím, než byla k dispozici funkce vzdát - Odevzdat karty obraně.

Můžu to upravit, jen v tomhle případě nedošlo ke změně výsledku hry a za 18 let neregistruju jinou stížnost na tohle, takže myslím, že oprava není nijak urgentní.
JOSEF2 12.6.2018 13:23
[17125]: Teď jsem zkoušel hru 2x7+100. Tam neumožní server předčasné vynesení ani strkací, ani trumfové sedmy.
Tj. problém je pouze ve hře 2x7, někdo se uklikne a zaplatí třeba i původně vyhranou hru... :(
JOSEF2 12.6.2018 13:16
[17125]: to Filepra
Ano, pokud někdo předčasně vynese strkací nebo trumfovou sedmu, pak je to renonc ve hře a aktér platí všem za hru. U 2x7 je taxa jasná, ale kolik strhneš, když hra bude se stem?

Ale tady připomínkoval vlmaceska něco jiného, totiž to, že server umožní vynést strkací sedmu dříve, než je povoleno. Server taky přece nedovolí sebrat štych trumfem, když máš ještě danou barvu na ruce... Tj. když tady server neumožňuje dělat renoncy s trumfama ani s přebíjením výšky karty, pak proč umožňuje předčasné vynesení sedmy? To je proti logice. Každý se může ukliknout...
Filepra 11.6.2018 19:09
[17125]: Jak tu zaznelo, asi to pravidlo nebylo predepsano v dobe programovani serveru. Otazka je, jestli je to potreba ted server upravovat, neni podle oficialnich pravidel renonc stejně ve vysi hry?
JOSEF2 11.6.2018 14:49
[17125]: to Gringo
Já to teď taky zkoušel s Automatem a strkací sedmu mi to umožnilo vynést dříve...
Ono je to asi dané tím, že když programoval Filepra tento server, tak v pravidlech ještě nic o předčasném vynesení sedmy nebylo. Nyní to tam skutečně je, proto by neměl server umožnit vynesení sedmy strkací dříve než v předposledním štychu a trumfové v posledním.

Ale jedno upřesnění pro Gringa:
V současných pravidlech už není nic o tomto:
"Vyjimku tvori pouze situace, kdy jiz neni ve hre trumfova sedma, pak se pomocna sedma VZDY musi nest v POSLEDNIM stychu (nahrazuje trumfovou sedmu)."

Máš pravdu v tom, že v pravidlech v letech 2005-2009 to skutečně bylo takto napsané, ale od roku 2010 to tam již není!
Grisa 11.6.2018 11:47
[17125]: Strkaci (pomocna) sedma musi byt nesena VZDY v PREDPOSLEDNIM stychu, nehlede na ostatni barvy (chybove eso, desitka ci dokonce dvojchyba). Vyjimku tvori pouze situace, kdy jiz neni ve hre trumfova sedma, pak se pomocna sedma VZDY musi nest v POSLEDNIM stychu (nahrazuje trumfovou sedmu). Vlada ma pravdu, ze v pripade zavazku dve sedmy se stem to muze hrat klicovou roli v ovlivneni vysledku sehravky. Zkousel jsem obdobnou situaci nasimulovat pred chvili s Automatem, ale vzdy mi to pri vyneseni strkaci sedmy drive, hlasilo renonc. Prosim Fila o zkontrolovani procedury, ovlivnujici nastaveni vynosu pomocne sedmy. Diky.

Gringo
jeliman 11.6.2018 11:39
[17106]: vynikající znalost vlastního umu!
vlmaceska 11.6.2018 9:39
[17125]: To zcela nepochybně, ale představ si třeba dvojky s kilem. Tam si umím představit slohu, kdy vynesením strk. sedmy dřív než povolují pravidla vyhraju kilo.
macjandc 11.6.2018 5:54
[17125]: myslím, že když uklikneš a vyneseš strkovou sedmu 1. nebo druhý štych, prohraješ, ale nebude ti bráněno!
vlmaceska 11.6.2018 4:41
[17125]: flek je jasnej, o výsledek hry vůbec nejde, dokud mi někdo (fil) nevysvětlí výnos do 8.štychu, tak tady asi nehodlám pokračovat.
macjandc 11.6.2018 1:56
[17125]: dva dálkové?
macjandc 9.6.2018 11:14
[17106]: Místo výhry s flekem, Ozzy hra s prohrou?
JOSEF2 4.6.2018 10:26
[16993]: Teď koukám, že ty žaludy už byly pasé...
Ale mac a miloš to zahráli opravdu špatně.
1) mac nemá trumfovat.
2) Miloš nemá trumfovat taky. Stačí jet malou žaludu a je to... Buď vypadne trumf nebo námaz a nebo maximálně otočí žaludu a stále bude mít Miloš kilo...
JOSEF2 4.6.2018 10:20
[16993]: Tato hra je skutečně zajímavá:
Hru nezahrál dobře ani jeden obránce, dokonce ani aktér... :-)
Přesto má aktér 96 PB, "blahopřeju". Ale sehrávka hrůza...
3 základní chyby:
1) Stačilo netrumfovat a po 2 štychách máte prakticky 4 desítky...
2) Trumfnutí aktéra = dám vám ještě šanci...
3) Zahození žaludů = šanci nebereme...
Pak nemá smysl, abyste si u stolu cokoliv vyčítali... :-)
plamen 2.6.2018 1:22
[16993]: Tahle sehrávka mne mrzí z několika důvodů. Jsem fleker, jsem dobrý hráč a znalec slohy....mám výnos, tři trumfy s okem, takže se nabízí úvaha, jak silnou kartu má aktér. Asi silnou, ale já mám výnos mám dlouhou barvu...takže co udělám? Neponesu ji, ale trumfnu si poprvé, pak si trumfnu podruhé a pak si odnese aktér 96 bodů...fér...to je děs.
plamen 2.6.2018 1:22
[16993]: Tahle sehrávka mne mrzí z několika důvodů. Jsem fleker, jsem dobrý hráč a znalec slohy....mám výnos, tři trumfy s okem, takže se nabízí úvaha, jak silnou kartu má aktér. Asi silnou, ale já mám výnos mám dlouhou barvu...takže co udělám? Neponesu ji, ale trumfnu si poprvé, pak si trumfnu podruhé a pak si odnese aktér 96 bodů...fér...to je děs.
JOSEF2 23.5.2018 13:40
[16902]: Na téhle hře by nebylo tak moc zajímavého, protože Ludvig to nakonec bude mít stejně 50/50...
Ale odhoz Gregiho není správný.
Nedrží žádnou barvu, proto by měl jako první odhodit 7 žaludskou. Nikoliv Svrška žaludského, jak to udělal.
Pak protože mu Ludvig shodil červenou, tak shodí všechny červené (v tomto případě 1) a až pak Svrška žaludského. Tím dává 3 informace zároveň Ludvigovi.
1) Nic nedržím. (maximálně mám druhého krále zeleného a nemůžu to ukázat, ale v tomto případě (žaludská 7 a svršek) by to nevycházelo početně...)
2) Nemám žaludského krále.
3) Mám 6 žaludů ... 7 až Svršek.
Jak už jsem předeslal, Ludvig to nakonec má stejně 50/50. Ale měl zafixováno, že Gregi drží žaludy, tak se na to spoleh. Nejspíš zapomněl, jak vysokou žaludu mu odhodil...
vlmaceska 18.5.2018 11:58
[17065]: humik je forhont, sejmuto asi 30 seshora
> vlmaceska se ptá na sedmu
> humik má sedmu
> vlmaceska se ptá na lepší sedmu
> humik nemá
> pepavm má lepší sedmu
> vlmaceska se ptá na sto
> pepavm má sto
> vlmaceska se ptá na stosedm
> pepavm nemá
> vlmaceska hlásí betla
vlmaceska: rovnej karty humik
> Betl už je ložený.
> humik bude pauzírovat

> pepavm je forhont, sejmuto asi 30 seshora
> Megvitatas se ptá na sedmu
> pepavm má sedmu
> Megvitatas se neptá
> vlmaceska se neptá
> pepavm hlásí sedmu v žaludech
humik: barvu nebo i postupky
> vlmaceska: FLEK na hru
vlmaceska: barva je povinnost
> pepavm bude pauzírovat

> vlmaceska je forhont, sejmuto asi 7 seshora
humik: tu rovnám
space 11.5.2018 14:08
[17089]: Tak tady bych se Jorga zastal (ne jeho slovníku, ale toho, že to nepochopil). Sám bych asi zahrál stejně jako on. V matematicko-herní rovině máš samozřejmě pravdu, ale v hráčské psychologii jsi v tomhle případě selhal. Nehraješ sám ani s počítačem a v tomhle případě ani s hráči na té nejvyšší úrovni. Takže musíš počítat s tím, co si může spoluhráč myslet. A je rozhodně pravděpodobnější (i když jsi nedal flek, Jorg si o tobě může myslet, že jsi nějakej přizdisráč :o), že jedeš od trumfovýho oka a ne že se v prvním štychu jen tak dobrovolně zbavuješ trumfový X, u který můžš mít šanci ji uhrát. Prostě když budeš hrát basket s někým, kdo má 160 cm, tak mu taky nebudeš přihrávat nad koš, aby do něj v letu zasmečoval. To je pak ztracenej míš - stejně jako v tomhle případě.
JOSEF2 10.5.2018 10:50
[17069]: To Filepra a Bobeš:
Škoda, že už se nepracuje na mariášové akademii...
Třeba tahle hra a komentář Gringa, by se hodně začínajícím hráčům hodil. Bohužel časem zapadne někde v historii a třeba po 5ti letech to tady zase Gringo bude vysvětlovat znova, což je, si myslím, škoda...
Když už si s tím dá někdo práci, měla by být alespoň pro správce nějaká možnost pro uložení modelové situace do akademie...
Grisa 7.5.2018 10:59
[17069]: Nejak nechapu Tvuj komentar Renato. Kule prece otocit nemuze, to by byl fakt idiot. Po prvnim stychu vidi, ze neses maximalne od dvou. Sam ma ctyri s okem a akter nahlasil dvacet. Takze obehrat kule je naprosta demence. Zbavi se stychu a stejne bude muset rozehrat jinou barvu. Hlavne je z vynosu jasna rozloha. Kdyz hrac, ktery dal ambo vynasi od dvou, musi mit ctyri trumfy (nebo vice) a zbytek rozlohy 2/2/2 jinak by nesl od nejdelsi, coz by v pripade pouze tri trumfu nemohla byt dvojice kuli (pomineme ted slohove fleky). Takze obrance ma urcite po ambu nest cervene eso (vzdy se nese od nejdelsi), nebot nejkratsi barva je zpravidla nejsilnejsi barvou aktera (je to reverzne proti dvojkam (u dvojek od slabsi barb, u sedmy od nejsilnejsi), je to naprosto logicke. Pokud nastane prihoz cervene (nebo nevypadne kytka), zmeni to na zelenou. Pak uz je to hotove. Nicmene sedmu jste vyhrali, kule nest nemohl, kdyz vynese rovnou ty cervene, jak ma, tak udelate o zelenou desitku navic, coz Vam stejne nepomuze. Co mu tedy vlastne vycitas?
plamen 5.5.2018 1:26
[17069]: tohle se hned tak nevidí.....ambo a tenhle hráč mi neotočí barvu, kterou chci? To je fakt ta trest.













vlmaceska

Toto je posledních 40 příspěvků. Zobrazit vše